Please enter a search term:

  • Offentlig forvaltning

    Manuell dataregistrering og papirbunker er fortsatt en realitet i mange offentlige forvaltningsinstitusjoner. Innføring av effektiv teknologi, effektiv kunde- og skyadministrasjon og for eksempel Big Data-analyse har et enormt potensial. Snakk med oss.

    Oppdag det nå!

Offentlig forvaltning

Digitalisering og offentlige myndigheter - i DACH-regionen er dette fortsatt mer en motsetning enn en motsetning. I kjølvannet av koronakrisen ble mangelen på digitalisering i offentlig sektor påpekt gjentatte ganger. Selv om pandemien helt sikkert har drevet frem en viss utvikling, er den administrative sektoren i Tyskland, Østerrike og Sveits fortsatt sterkt preget av analoge administrative prosesser. En fersk undersøkelse om offentlige myndigheters bruk av nettbaserte tjenester gjenspeiler dette.

I Tyskland bruker bare halvparten av innbyggerne e-forvaltningstilbud, i Sveits 61 % og i Østerrike hele 72 %. Men selv de eksisterende e-forvaltningstilbudene oppfattes som mindre praktiske og innovative. Det er ikke nok å bare laste opp en pdf-fil som brukeren også skal skrive ut, men det handler om en fullstendig digitalisering av komplekse administrative prosesser. Det er behov for effektiv kunde- og skyadministrasjon og stordataanalyse, samt datasikre apper. Som den største arbeidsgiveren står staten også overfor de største utfordringene i omstillingen . Til og med i større grad enn andre bransjer, som råvarebransjen og eiendomsbransjen.


Løsninger for digitalisering i offentlig forvaltning

De siste årene har digitaliseringen også gjort sitt inntog i offentlig forvaltning. Målet er å forenkle og effektivisere byråkratiske prosesser for å gi innbyggere og bedrifter raskere og mer effektive tjenester.

I det følgende presenteres løsninger, implementeringsalternativer og eksempler på anvendelse av digitalisering innen maskin- og anleggsteknikk:

Konklusjon

Oppsummert kan vi si at digitalisering i offentlig forvaltning har mange fordeler og et stort potensial for å øke effektiviteten, åpenheten og kundetilfredsheten. Ved å bruke e-forvaltningsplattformer og smartby-løsninger kan forvaltningen levere sine tjenester raskere og mer effektivt, samtidig som innbyggernes og næringslivets behov blir bedre ivaretatt. Det må imidlertid også tas hensyn til sikkerhetsaspekter under implementeringen.