Please enter a search term:

  • Tjenesteytende næringer

    Kundene har aldri vært mer krevende, og det har aldri vært mulig å oppfylle kundenes ønsker så individuelt som i dag. Vi utvikler den beste og mest hensiktsmessige kundereisen for deg og finner den ideelle plattformen for e-handel eller kundeadministrasjon.

    Oppdag det nå!

Tjenesteytende næringer

Tjenestesektoren er den største og raskest voksende økonomiske sektoren i Tyskland (70 % av BNP) og den viktigste industrisektoren ved siden av bilproduksjon, kjemisk industri og maskinindustri .

I Sveits er sektoren til og med den viktigste og største industrisektoren av alle, med en andel på rundt 74 % av den totale bruttoproduktverdien. I ingen annen bransje har digitaliseringen trolig vært en slik drivkraft for innovasjon: Utviklingen og endringene går raskt og er i stadig endring. Produktmarkeder, fysiske tjenester og digitale tilbud står ikke lenger alene, men utfyller hverandre til smarte tjenester.

Uten apper, e-handelsplattformer og smarte tjenester er det ingenting som fungerer lenger. mprofi tilbyr selskaper i tjenestebransjen optimal støtte i utviklingen og utvidelsen av forretningsmodellene sine, for det er det vi er spesialister på.


Anvendelsesområder for digitalisering i servicebransjen

Den kjemiske og farmasøytiske industrien er en av verdens viktigste og mest innovative bransjer. Her utvikles, produseres og distribueres produkter som spiller en avgjørende rolle for folks helse og velvære. Med økende globalisering, økt konkurransepress og endrede kundebehov har digitalisering fått stor betydning i denne bransjen.

I det følgende vil vi gi deg en oversikt over mulighetene og bruksområdene for digitalisering i kjemisk og farmasøytisk industri:

Konklusjon

Digitalisering gir tjenesteytende næringer enorme muligheter til å effektivisere arbeidsprosessene, redusere kostnadene og skape nye forretningsmuligheter. For å kunne utnytte dette potensialet er det viktig å iverksette de riktige tiltakene på et tidlig stadium og ha en strategisk tilnærming til digitalisering. Fokuset bør også ligge på kundenes behov og forventninger for å øke deres tilfredshet og bygge langsiktige kundeforhold.