Please enter a search term:

  • Kjemisk og farmasøytisk industri

    Som to av de raskest voksende bransjene globalt gjennomsyrer digitaliseringen alle sektorer, fra farmasøytisk logistikk til helt nye måter å produsere produkter på gjennom 3D-printing osv.

    Oppdag det nå!

Kjemisk og farmasøytisk industri

Den kjemisk-farmasøytiske industrien er den tredje største industrisektoren i Tyskland etter bil- og maskinindustrien , målt i produksjon og sysselsetting, men også når det gjelder utgifter til forskning og utvikling. I Sveits er begge bransjene til sammen den viktigste sektoren i den sveitsiske eksportøkonomien. Bare den kjemiske industrien eksporterte produkter til en verdi av 21,91 milliarder euro i 2021.

Bransjen er sterkt preget av små og mellomstore bedrifter. I Tyskland har 92 % av bedriftene færre enn 500 ansatte. Desto mer presserende er spørsmålene rundt Industri 4.0. Automatisering og standardisering av prosesser er sentrale temaer i farmasøytisk industri. Nettverk av fysiske og virtuelle objekter, robotteknologi og kunstig intelligens er sentrale temaer i kjemisk industri. Her må små og mellomstore bedrifter tilpasse seg raskt for å overleve på markedet i fremtiden.

mprofi kjenner fallgruvene og utfordringene som disse omveltningene medfører, og utvikler de riktige strategiene for deg. Ta kontakt med oss.


Anvendelsesområder for digitalisering i kjemisk og farmasøytisk industri

Den kjemiske og farmasøytiske industrien er en av verdens viktigste og mest innovative industrier. Her utvikles, produseres og distribueres produkter som spiller en avgjørende rolle for folks helse og velvære. Med økende globalisering, økt konkurransepress og endrede kundebehov har digitalisering fått stor betydning i denne bransjen.

I det følgende vil vi gi deg en oversikt over mulighetene og bruksområdene for digitalisering i kjemisk og farmasøytisk industri:

Konklusjon

Digitalisering i den kjemiske og farmasøytiske industrien gir mange fordeler. Den kan bidra til å optimalisere produksjonsprosessene, forbedre produktkvaliteten, redusere kostnadene og øke pasientsikkerheten. B2B-selskaper i denne sektoren bør utnytte digitaliseringens muligheter for å forbli konkurransedyktige og fremtidssikre.